2015. július 29., szerda

Könnyű ebéd - karfiolos-sajtos mártogatós

Imádjuk a karfiolt. Az egyik barátom osztotta meg Facebookon ezt a nagyon könnyű receptet, és köszönet neki, mivel ez a kaja nagyon ízletes és könnyű elkészíteni.
A karfiol eléggé sokoldalú zöldség. Töménytelen számú felhasználása ismert, mivel enyhe íze van, bármivel is keverheted, ízesítheted, az úgy jó lesz és finom és ízletes.   A karfiol tele van antioxidánsokkal, ami segít megelőzni betegségeket. Továbbá tele van vitaminokkal, ásványokkal, amelyek jó hatással vannak az egészségre, mint például rost, fehérje, C vitamin, K vitamin.

Karfiolos-sajtos mártogatós (Karfiolos-sajtos "kenyér")

Hozzávalók:

1 fej karfiol
1 nagyobb tojás
115 gramm (kb) reszelt sajt
1 teáskanál szárított olasz fűszer vagy fűszer keverék (pl bazsalikom, kakukkfű, petrezselyem)
Só és bors
Marinara szósz a mártogatáshoz (választható, én Salsa szósszal ettem)

Leírás:
A sütőt melegítsd elő 230 fokra

A karfiolt megtisztítom a leveleitől, rózsáira szedem, átmosom. Én kézi tekerős aprítóval darabolom apróra, kb rizsszem nagyságúra a karfiolt.
Egy hőálló, mikrózható (üveg) tálba teszem a már apróra darált karfiolt, és beteszem a mikróba 10-15 percre.

Ha puhára "főtt" várjunk, míg kihűl. Ha nem akarunk várni órákat, akkor jöhet a hideg vizes hűtő módszer. Elvégre a sütőt szerintem ekkor is elég bekapcsolni.
A mosogatót tele engedtem hideg vízzel, bele a tál, és úgy elég hamar kihűl. Én langyosnál már kiveszem, nem kell hidegnek lenni, de ne is tűzforró legyen. Az eredeti receptben a karfiolt ki lehet nyomkodni, mert elképzelhető, hogy megvizesedik...Én az Ikea-s fehér, piros csík szélű konyharuhát használtam, azzal csavartam ki. Volt mikor jött belőle némi csepp, akár 1 dl, de volt hogy semmi.

Amikor mindezekkel kész vagyunk, lehet az elején felsoroltakkal ízesíteni, a sajt felét csak bele tenni, jól összedolgozni és egy laposabb sütőpapírral bélelt sütő tálcára szépen ráteríteni.

15-20 percig sülhet, majd kivettem és a maradék sajtot rászórtam a tetejére és vissza raktam még 5-10 percre. Általában nem  nagyon változik a színe, bár a sajt miatt igaz nem marad fehér. Az oldala néha pirul, de sosem ég oda, sosem ég meg, de érdemes néha-néha rápillantani.


Amikor kész mindig várok, hogy hűljön. Nem tudom milyennek kellene lenni, de nem lesz kenyér vagy chips keménységű, nem ropogós. Nincs benne semmi igazán, amitől olyan lenne az állaga, mint egy kenyérnek. Pizza vágóval felszelem és lehet enni. Ne idjetek meg, ha elhajlik a kezetekben a szelet,  szerintem ez normális.

Gyorsan el fog fogyni, garantálom, akár mártogatóssal akár magában.


Jó étvágyat!

Tápérték információ 1 szelethez:

Kalória: 26
Össz. zsír: 0.8 gramm
Fehérje: 2.8 gramm
Szénhidrát: 2 gramm
Rost: 0.8 gramm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése